Alguns aspectes significatius




Ja abans hem indicat com van ser partits d’esquerre els responsables d’iniciar aquesta obertura envers noves idees proposades per les classes populars. En efecte, la tradició catalana en associacionisme, en iniciatives de voluntariat i en ocurrències desbarrades de caire cívic i polític, és la clau que explica aquest broll d’energia emprenedora que vindrà a resoldre molts dels problemes del país.

Si mirem el que ha estat la realitat del negoci turístic a Catalunya fins ara, veurem que es redueix a un estàndard més aviat vulgar pel que fa a aquest tipus d’indústria: uns beneficis nets dels poders empresarials associats als grups polítics de les ciutats implicades, mentre a la ciutadania en general se la convida a ocupar els múltiples llocs de treball breu i mal pagat en el negoci de bars, restaurants, botigues i hotels, amb l’escarni afegit d’uns preus cada vegada més alts dels lloguers de pisos, del transport públic i dels impostos municipals. 

Aquesta situació d’abús, que les ciutats turístiques han acceptat com un mal inevitable i irreversible, a Barcelona entrarà en crisi un copa acabada l’època de turbulències polítiques associades als brolls independentistes. Serà llavors quan s’obrirà l’aixeta de la imaginació popular, la qual de seguida es dispararà envers propostes no sempre afortunades però cada vegada més sòlides i impactants. I serà precisament en l’atmosfera d’aquesta emergència de renovació radical de l’oferta turística i de la reordenació del negoci, d’allà on sorgirà, uns anys més tard,  la idea polimonàrquica, la qual necessitarà però del geni arrauxat gironí i de l’Empordà per a definir-se com el nou pal de paller de l’estructura social futura dels catalans.

Significa això que aquestes monarquies temàtiques substituiran les instàncies de poder i de govern del futur? En absolut. Més aviat les complementaran. Perquè la solució que trobaran els especialistes en enginyeria política de Catalunya, d’una modernitat extrema i absolutament innovadors en el camp de la representativitat política, serà establir no un parlament sinó dos: el dels electes dels partits polítics clàssics (cada vegada menys convencionals, això sí), i el dels més importants pals monàrquics del país, dels quals s’escolliran les quaranta principals monarquies amb representació parlamentària cada quatre anys per votació popular. És a dir, un Parlament per als polítics electes i un Parlament Polimonàrquic o Cort de Reis i de Reines (també se li dirà Cort de Trons i de Trones), amb els quaranta principals que d’alguna manera representaran les forces cíviques més dinàmiques de la societat.

Els dos Parlaments, junt amb el Senat Català, cambra on hi acudiran els més savis dels ancians del poble, elegits pel veïnat, ocuparan un immens i preciós edifici a la ciutat de Reus, amb forma de gegantesc temple romà, on s’encarregaran de votar i debatre els principals afers del país, mentre el Govern, ben instal·lat al Palau de la Generalitat de Tarragona, presidit per la corresponent Honorable Presidenta, serà la instància executiva del poder català.

La innovació d’establir una Presidència del Govern de dos caps, una idea que acabarà fent furor arreu del món, no serà introduïda fins ben avançat el segle XXI. La solució bicèfal, d’origen català, serà una de les aportacions que més endavant introduirà Catalunya al Mosaic Ibèric, causant una profunda admiració a tot Europa i a la resta del món. El logicial polimonàrquic amb la revolucionària Cort de Reis i de Reines, més la cambra senatorial de la gent gran, juntament amb la direcció bicèfal en la Presidència del Govern, seran motiu d’estudi i d’atracció irresistible, que no farà més que augmentar l’èxit turístic del conjunt ibèric.

Aquests invents de l’enginyeria política catalana s’estudiaran en el futur com una de les més importants innovacions destinades a la llarga a canviar el rumb de la política mundial, sobretot quan siguin aplicats a àmbits de cultures molt diferents, amb les corresponents adaptacions al terreny. 

Però no ens avancem als fets i restem en l’àmbit català de finals del segle XXI, per veure com la Monarquia centrada en l’amor tindrà un desenvolupament del tot inesperat amb l’elecció de la donzella Coral de L’Estany com nova Reina de l’Amor de Catalunya. Aquesta noia, de procedència híbrida ja que serà filla d’un creuament genètic de l’Àfrica Negre amb descendents de la pagesia aragonesa del Pirineu, destacarà no sols per la seva bellesa espaterrant –el seu cos de mulata catalana serà pintat en grafitis a les parets de tot el món, així com reproduït pels millors escultors figuratius i abstractes de l’època– sinó sobretot per una intel·ligència estratègica d’alta volada, ja que serà ella el cervell de la futura Escola de Pubilles de Ripoll, on acudirà una selecció de les més belles i intel·ligents donzelles d’arreu del món –amb una llista d’espera llarguíssima per a les inscripcions i unes proves d’accés d’una duresa inaudita.

Aquesta escola revolucionarà radicalment les arts amatòries, en invertir l’ordre de les relacions: la intel·ligència i alta preparació física i intel·lectual de les pubilles llicenciades farà que siguin elles les que marquin les regles de joc i estableixin els paràmetres de les transaccions d’amor. Fruit d’aquesta nova empenta de les arts amatòries serà la conversió del prestigiós Palau de la Música en el nou Palau de l’Amor, un bordell alhora popular i de luxe, la fama del qual traspassarà les fronteres per esdevenir un verdader temple universal a la deessa Afrodita, amb llistes d’espera per als visitants internacionals de quatre i cinc anys, mentre els visitants locals tindran accés fàcil i a bon preu gràcies a la política de portes obertes que aquesta monarquia revolucionària instaurarà a Barcelona en dies assenyalats.

Les festes del futur Palau de l’Amor de Barcelona seran impressionants per l’originalitat de les cerimònies, de les músiques –sempre amb encàrrecs als més sofisticats compositors catalans del moment– i de les posades en escena, a càrrec aquestes de directors llicenciats en les escoles d’òpera de Vic, les més reconegudes d’Europa. Com a botó de mostra, la famosa orquestra de micos que tocarà sempre en els intermedis, dotada d’una gràcia infinita[1].



[1] Tal com abans hem indicat, les escoles de música animal de Vic seran úniques al món. Segons els estudis de l’Escola de Malta, la Xina incorporarà ben aviat aquestes modalitats de l’ensenyament animal, la qual cosa posarà de moda als seus restaurants més luxoses la presència d’orquestrines de micos, de foques, de gossos udoladors, així com petits cors de lloros. Es crearan premis internacionals de cançó animal, i hi haurà un percentatge impressionant de guanyadors procedents de les facultats i dels conservatoris operístics de Vic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario